Съдържателна саморефлективност
Да се каже, че действителността е предметна област на философията не е достатъчно. Дори да уточним, че става въпрос за външната и за вътрешната, на човека, действителност няма многа да напреднем при изясняването на въпроса, но когато кажем, че става въпрос и за вътрешната, но и за външната действителност вече сме много по-определени и все пак, сме длъжни да поясним, от една страна, че става въпрос за тъждеството между обективните обстоятелства и човешката субективност, а, от друга страна, да доизясним, че това тъждество е присъщо на определен тип практика, но и това, че то винаги има определено съдържание, но и още нещо – не описателно да разказваме за това съдържание, а ситуативно да го покажем и като обективираща се субективност, но и като субективираща се обиктивност. Читателят вероятно, ще побърза да каже, че прочитатето на това описание е трудно, а какво остава да направиш писането си съдържателно чрез проследяване на функционирането на това тъждество. Тук бих могъл да се позова сполучливо на поезията и конкретно на хедонизма в любовната лирика, който вегетира, макар и едностранчиво, но съдържателно, върху абсолютизирането на една от страните на любовта – удоволствието от еротичното преживяване, за да посоча, че такава едностранчивост, макар и съдържателна, не разкрива правомерно нещата, за да наречем такива текстове „литература”. А това позоваване ми е нужно, за да стане ясно, че за работата на писателя, като съдържателна, познаването на философията, като ядро на литературата, е необходимост, защото да си съдържателен не означава да пишеш нещо за действителността, а да показваш тази действителност, в нейната необходимост, чрез човешката, в това число и писателската саморефлективност, която не е нещо друго освен живата, преобразуваща действителността дейност, дори да става въпрос и за такава действителност, каквато е словото.
По силата на разделението на труда, съгласуването на философията с действителността прадполага субектът на общественото развитие да се съобразява и с нейното състояние, за да поддържа, чрез мирогледа си, състоянието на своята практическа дейност на равнището й като саморефлективност, тоест като социална активност, за да постига и своето нормално съществуване.
Но когато казвам всичко това, най-напред и преди всичко трябва да се имат предвид многобройните автори в групите на Съюза, които, от една страна, имат предимството да са в информационната среда на тази общност, която е тяхна общност, а, от друга страна, чрез проявите на незаинтересованост към потока на публикациите, които пускам, много добре се разкрива самото равнище на тези групи, което засега е незадоволително и тази незадоволителност ни се маркира от самата ситуация в света, която сякаш е извън обсега на авторите за които говоря тук и това е съществена причина за това да тънем в прегръдката на безсъдържателността, а това най-ярко се изразява чрез факта, че самите тези автори, по отношение един на друг, продължават да остават случайни, а тази случайност, която е плод на отчуждението, разбирано от мен като лоша безкрайност, достатъчно красноречиво ни посочва, че ние все още не влизаме в обкега на това, което би следвало да се разбира като „действителност”.
2. radostinalassa
3. leonleonovpom2
4. varg1
5. mt46
6. wonder
7. kvg55
8. planinitenabulgaria
9. sparotok
10. hadjito
11. getmans1
12. stela50
13. zaw12929
14. rosiela
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. donkatoneva
2. vesonai
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. mimogarcia
9. bateico
10. iw69