Пътят за постигане на Върховната Реалност
В своя втори урок Свами Шивананда Сарасвати говори за целта на живота като път за такова духовно извисяване, което ни слива с отвъдната реалност в лицето на бога, с което не мога да се съглася като коректна постановка, макар че се казва нещо, което трябва да се разбере. Какво е то? Върховната реалност, която се постига във възпроизводствения процес това е Съ-преживяването на умножената сила на общността, която има различни равнища. Интегрирането на света, което се извършва под формата на Глобализация, води до Съ-преживяването на страха като главна характеристика на човешкото преживяване, за да стигнем и до семейството, което се основава на Съ-преживяването на любовта.
Твърдението на автора, че „Религията има за задача да възпитава и развива цялостния човек” не е коректно, защото с това твърдение той прави опит да отъждестви религията и философията, защото наистина, философията формира и участва в развитието на цялостния човек, който е синоним на достигналия до равнището на съдършенството.
Безкористното служене реално е характеристика за постигането на онази саморефлективност, която дава системата чрез нейното практикуване, но тук трябва да правим и това разграничение, че едно е да напредваш по линия на възпитанието чрез една система, а друго е обществото да създава условията за свободното развитие на индивидите чрез промяна на характера на труда.
Не мога да се съглася с автора, когато твърди, че „Непривързаността носи свобода и безсмъртие, а привързаността е смърт”. Най-вероятно тук, под „непривързаност” се разбира алтруистично отношение към света, което е израз на постигната свобода, но в такъв случай, трябва да уточним, че алтруизмът и като една от формите на свободата, разкрива и висшата степен на привързаност, каквато е позната в лицето на любовта и на приятелството.
Отърсването от негативната обремененост е начална степен по пътя към съвършенството, която се овладява чрез различни практики, които отприщват пътя към духовния разтеж. Работата за духовното развитие на хората, която започва с изграждането на материален, практически процес, аз наричам „любов”, а тя е Съ-преживяване на съвместната дейност, в която всеки се отнася към другия предано и всеотдайно.
Любовта е преданост и всеотдайност за постигане на духовно развитие на хората чрез което и ти самият постигаш своето саморазвитие.
Напълно съм съгласен с автора, когато казва следното:”Космическата любов е всеобхватна и всеобгръщаща.В присъствието на чистата любов всички разграничения и различия, всичката омраза, ревност и егоизъм се разпръскват така, както тъмнината си отива с проникващите лъчи на утринното слънце. Няма религия по-висша от любовта. Няма знание по-голямо от любовта. Няма по-голямо съкровище от любовта, защото Любовта е Истина, Любовта е Бог”. Спокойното понасяне на неблагодарността на хората е способност, която се изгражда на началния етап по пътя към съвършенството.
Да! Всеки ще се съгласи, когато любовта се превъзнася като висше благо, когато се издига като бог и това е така, но целият въпрос се свежда до правилния отговор на въпроса що е любов, който отговор я показва като производна на умножената сила на общността до равнището на Съ-преживяваната трансменталност.
Философията, разбирана като възпитателна система, която води до изграждането на различни способности е нов подход за нейното разработване, развиване и обясняване.
Авторът явно, борави с огромен материал, което проличава в хаотичното му поднасяне на читателя.
2. radostinalassa
3. varg1
4. leonleonovpom2
5. kvg55
6. wonder
7. planinitenabulgaria
8. mt46
9. sparotok
10. hadjito
11. getmans1
12. tota
13. zaw12929
14. stela50
2. radostinalassa
3. lamb
4. vesonai
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. mimogarcia
9. bateico
10. sekirata