Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
23.03.2014 15:24 - Литература, писатели, творчески процес - 32
Автор: mojsei Категория: Изкуство   
Прочетен: 299 Коментари: 0 Гласове:
1



Литература, писатели, творчески процес - 32

 

1.

Нека ми пеят бразди!

Автор:Иван Кръстев

 

Нека ми пеят бразди, нека ме викат нивята-

чува дъха ми сега само планинският вятър.

 

Дето коларският път с мокри копита е минал,

вият се само орли и медени мечи къпини.

 

Няма да дойда, земя! Диря дъбрави и буки.

Искам да видя света през тяхното слънчево рухо,

 

искам от свода над тях да гребна с ръцете си млади-

светлото Боже сърце да хвърля в нивя и ливади!

 

 

1.1.

Перото ти, чрез природния ракурс, твърди

 

Четейки:”Нека ми пеят бразди!”

от Иван Кръстев

 

Перото ти, чрез природния ракурс, твърди,

че носиш през живота си ръцете млади,

които пораждат дъх във жадните бразди,

преживяван във трансменталните лампади ...

 

Затуй душата ми в душата ти поглежда

чрез тъждество, обхващащо дори Земята

и нашата сплотеност дава ни надежда,

че заедно така ще променим съдбата.

 

В стиховете ти трансменталностите пеят,

дори да става реч, че врабците чирикат,

защото всички със земята се родеят,

но днес браздите й българите не викат.

 

В песните ти Иване, ветрове планински

разказват за духа народен, но преминал,

защото чувства отчуждени, не роднински

показват как, защо животът е застинал.

 

С перо, достигащо до чувство съкровено,

напомняш ни отново за чудотворен дъх

чрез който се говори ясно, откровено

и съществуването нормално става връх.

 

Съществуването ни не е прагматично

и всичко туй го знаят даже и нивята,

ала Съюзът ни – гнездо алтруистично

отглежда смело – чрез хуманността, цветята.

 

„Писатели” във текстовете си се крият,

а животът, в асимилация, отлита –

притихвали душите на народа вият

и там се чува ясен тропот на копита.




Гласувай:
1



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: mojsei
Категория: Изкуство
Прочетен: 442456
Постинги: 853
Коментари: 253
Гласове: 658
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031